MENÜ
  • RENGARENK MUTFAK

RENGARENK MUTFAK

Yaz geldi, sofralar renklendi. Renk demek, sağlık demek. Tabağımızda ne kadar renk olursa o kadar iyi. Çünkü yiyeceklerdeki her renk başka bir yarara işaret ediyor. Bol renkli, çok sağlıklı sofralar kurmanın tam zamanı.

28 Haz 2020

Ne yemeli, ne yememeli? Neyi, nasıl pişirmek gerek? Çiğ mi, pişmiş mi iyi? Sorular bitmez, cevaplar ise hiç bitmez, çoğu kez ise kafa karıştırıcı olur. Her gün bir başka diyet türü ortaya çıkıyor, deyim yerindeyse moda oluyor. Modalar gibi çoğu da bir mevsim sonra unutulup gidiyor. Oysa artık hepimiz şunu kabul ediyoruz. Sağlıklı beslenmek şart! Sağlam kafa, sağlam vücutta bulunur. Sağlam vücut içinse öncelikle doğru beslenmek gerekiyor.


Fonksiyonel beslenme nasıl olur?

Bazen doğru yiyeceği yiyoruz, ama doğru biçimde yemiyoruz. Yararını yeterince göremiyoruz, hatta iyi bir şey yaptık derken, zararlı hale getiriyoruz. Öncelikle her besinin ne işe yaradığını bilmemiz, yani ideal bir diyet içindeki fonksiyonunu öğrenmemiz, hem de o yiyeceği en işe yarar şekilde nasıl tüketmemiz gerektiğini anlamamız gerekiyor. Yiyeceklerin özelliklerini koruyarak bedene ve zihne azami fayda sağlayan şekilde tüketme sistemine fonksiyonel beslenme deniyor. Bu beslenme sistemi dünyada “Culinary Nutrition” ya da “Functional Medicine” olarak tanımlanıyor ve sağlığı destekleyen en önemli prensiplerden biri olarak görülüyor, Fonksiyonel beslenmenin amacı sağlıklı beslenmeyi uyulması gereken sıkıcı bir diyet değil, yaşam boyu sürdürülebilecek bir zevk haline getirmek. Yasakları sıralamak kolay, ama gerçekten de sağlık dolu, çok da keyifle yenen lezzetli yemekler yapmak hem mümkün, hem de sanıldığından da kolay. Bunun için renkler yol gösterici olabilir.

O zaman renk!

Kuşkusuz her yiyeceğin bir fonksiyonu var. Fonksiyonel beslenme uzmanı Prof. Nazan Uysal Harzadın şöyle diyor: “Bitkisel yiyeceklerde renk kodu olduğuna inanıyorum. Meyve ve sebzelerdeki renk demek, yararlı polifenol, antioksidan demek. Her renk bize faydalı ayrı bir fitokimyasal anlamına geliyor ve ağırlıklı olarak farklı bir sistemi etkiliyor. Kırmızılar bağışıklık sistemini güçlendiriyor, yeşil yapraklı yiyecekler kalp ve damar sağlığına iyi geliyor, sarı sindirim sistemi için önemli, turuncu üreme, mavi-mor ise beyin fonksiyonlarını destekliyor. O nedenle günün sonunda her rengin farklı tonlarından yemiş olmak sağlığınızı daha iyiye götürecektir.” O zaman gelsin kıpkırmızı domatesler, capcanlı yeşillikler, sapsarıdan turuncuya dönen kayısılar şeftaliler, mor mürdümler, üzümler... O zaman renk. O zaman sağlık!

17 Ağustos’ta başlıyor

Türkiye’de ilk defa teori ve pratiği birleştiren bir program oluşturuldu. MSA-Mutfak Sanatları Akademisi, fizyolog ve fonksiyonel beslenme uzmanı Prof. Nazan Uysal Harzadın ile iş birliği yaparak bilimsel öğretiyi mutfak pratiğine taşıyor. 17 Ağustos’ta başlayacak programda 12 hafta boyunca 132 dersten oluşan 60 saat teorik, 100’ün üzerinde tarifin uygulandığı 72 saat mutfak uygulama eğitimi verilecek. https://msa.com.tr/fonksiyonel-beslenme-ve-mutfak-egitimi

Aylin Öney Tan- Milliyet
28 Haziran 2020